Kamis, 19 November 2015

Siapa Lagi Mahu Pemulihan Mudah Untuk Berpeluh berlebihan Tanpa Sakit Atau Rawatan Kos Tinggi?

Siapa Lagi Mahu Pemulihan Mudah Untuk Berpeluh berlebihan Tanpa Sakit Atau Rawatan Kos Tinggi?

Nenek moyang purba kita telah mengajar kita banyak perkara mengenai ubat-ubat untuk peluh berlebihan walaupun pada hakikatnya ia bukan perkara yang paling penting bagi mereka. Pada zaman moden Pertubuhan Kebangsaan bagi Penyakit Jarang Jumpa (NORD), telah diiktiraf hiperhidrosis (peluh berlebihan), dan gangguan kulit diagnosable yang bermaksud bahawa Doktor dan syarikat farmaseutikal berkembang banyak wang dan usaha untuk membantu menyembuhkan penyakit ini memalukan.

Jika anda mengalami berpeluh berat atau kerap, perkara terbaik yang boleh anda lakukan pada mulanya adalah membeli di kaunter anti-antiperspirant dari farmasi. Ini akan memberikan anda tahap asas perlindungan daripada berpeluh dan juga membantu untuk menutup bau. Mereka datang sama ada bola atau aerosol. Kepelbagaian bola adalah disyorkan bagi mereka yang alah kepada aerosol atau mempunyai keadaan pernafasan seperti asma. Jika anda mempunyai peluh terutamanya pedas, anda boleh membeli deodoran yang mengandungi perak nano-zarah yang boleh membunuh bakteria yang menyebabkan zarah bau busuk peluh. Sesetengah deodoran boleh menyebabkan kerengsaan, jadi jika ini berlaku berhenti menggunakan produk ini dan menghubungi doktor atau ahli farmasi. Ia juga penting untuk mencuci dengan teliti sebelum memohon anti-antiperspirant kerana ia boleh menyekat kotoran ke dalam liang-liang anda jika anda tidak dibersihkan dengan betul.

Ia juga penting untuk makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran kerana ia juga akan membantu mengurangkan peluh berlebihan anda. Ini kerja dengan menyediakan vitamin dan mineral yang boleh membantu badan anda untuk memerangi peluh berlebihan. Mereka juga bekerja dengan membantu anda untuk mengurangkan makanan ringan seperti kek dan coklat yang dalam kuantiti yang besar boleh menyebabkan peluh berlebihan.

Jadi ada anda mempunyai, beberapa cara asas dan tips untuk membantu orang-orang di luar sana yang mengalami peluh berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar