Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh berlebihan Sememangnya - Akhirnya Anda Boleh Rasa sejuk dan selesa

Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh berlebihan Sememangnya - Akhirnya Anda Boleh Rasa sejuk dan selesa

Berpeluh adalah satu proses semula jadi untuk manusia. Walau bagaimanapun, seperti kebanyakan perkara-perkara lain dalam kehidupan, apabila terdapat lebihan terdapat masalah yang serius. Apa yang saya maksudkan di sini adalah peluh berlebihan. Jika anda mengalami keadaan ini maka anda sudah tahu bagaimana tidak selesa dan memalukan ia boleh. Hari ini saya ingin berkongsi beberapa tips dengan anda bagaimana untuk mencegah peluh berlebihan secara semulajadi supaya anda boleh mula untuk menikmati kehidupan yang sejuk dan selesa sekali dan untuk semua.

Kenapa Kita Peluh Di Tempat Pertama?

Kami berpeluh untuk menghapuskan bahan buangan dan haba. Terdapat banyak tindak balas kimia berlaku di dalam badan kita - penghadaman, pernafasan dan lain-lain. Haba dan air dihasilkan sebagai oleh produk tindak balas ini yang perlu dipindahkan keluar dari badan kita. Oleh itu, kita berpeluh untuk mendapatkan mereka keluar dan dengan itu menyejuk badan kita dalam proses.

Peluh berlebihan adalah apabila anda mempunyai banyak kelenjar peluh yang cenderung untuk bekerja lebih daripada biasa. Dalam kes ini anda boleh didiagnosis dengan keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis (gangguan berpeluh).

Cara Mencegah Berpeluh berlebihan Sememangnya

Peluh berlebihan adalah satu keadaan yang boleh dicegah kebanyakan masa. Ia adalah sangat disebabkan oleh aktiviti harian anda dan sebagainya perubahan banyak yang boleh dilakukan untuk menjaga berpeluh anda di bawah kawalan. Sebagai contoh, di bawah adalah beberapa tips untuk membantu anda memerangi gangguan berpeluh anda:

1. Ambil Hujan yang kerap - Adalah lebih baik jika anda mandi sekurang-kurangnya dua kali sehari dan jika boleh lebih. Mandi bukan sahaja akan memastikan anda sejuk tetapi ia juga akan membantu untuk mengelakkan bau badan yang biasanya dikaitkan dengan orang yang berpeluh banyak.

2. Pakai pakaian longgar pemasangan - salah satu daripada sebab mengapa kita berpeluh banyak kadang-kadang kerana panas. Jika anda berada dalam pakaian tebal maka ia adalah perkara biasa yang anda akan menghasilkan banyak haba yang akan menyebabkan anda berpeluh lebih.

3. Gunakan Anti-antiperspirants - Ini membantu untuk mengelakkan peluh anda dan juga untuk memerangi bau badan. Anda boleh bertanya kepada doktor atau ahli farmasi anda untuk menetapkan anti-antiperspirants yang dibuat dari bahan-bahan semula jadi.

4. Minum banyak air setiap hari - Ini bunyi pelik bukan? Juga bertentangan dengan apa yang anda mungkin berfikir, minum air membantu untuk menjaga tubuh anda sejuk dan menghalang anda daripada berpeluh banyak.

Jika anda atau sesiapa yang anda tahu mempunyai gangguan peluh berlebihan maka anda boleh mulakan dengan tips di atas bagaimana untuk mencegah peluh berlebihan secara semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar