Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk bibir pecah-pecah Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Pemulihan Semulajadi Untuk bibir pecah-pecah Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Bibir pecah-pecah atau kering adalah keadaan yang boleh diguna pakai apabila bibir kehilangan kelembapan. Musim kering seperti di musim sejuk atau kerana kekurangan pengambilan air pada musim panas boleh menyebabkan kekeringan ini membawa kepada bibir pecah-pecah. Mereka boleh mewujudkan ketidakselesaan seperti dalam bentuk sengit ia membawa kepada pendarahan juga.

Antara punca-punca bibir pecah-pecah lebih wahyu kepada matahari, penggunaan kosmetik yang menyebabkan alahan, beberapa jenis jangkitan, dehidrasi, merokok, kekurangan vitamin A, B, C. bibir pecah-pecah seolah-olah menjadi masalah kecil tetapi ia boleh menyebabkan keresahan pada umumnya. Bibir itu tidak patut menjilat dengan air liur kerana ia akan memberikan kelegaan sementara tetapi apabila menguap ia akan memburukkan lagi keadaan. Bibir retak selain mewujudkan rasa tidak selesa memberikan kelihatan sangat lusuh.

Bibir luka boleh sembuh dengan penggunaan beberapa rawatan rumah seperti menghidratkan badan dengan meminum banyak air kerana dehidrasi menyebabkan kekeringan bibir. Pengambilan air semasa musim sejuk adalah satu kemestian untuk mengekalkan bibir kelihatan segar. Walaupun minum bibir air mungkin kelihatan kering, dan kain basah begitu sejuk boleh digunakan untuk hidrat bibir. Balsem bibir sentiasa boleh digunakan untuk melembapkan bibir dan amalan biasa akan merawat bibir kering dan untuk memastikan mereka lembut dan sihat. Salap bibir mempunyai perlindungan sinar UV adalah ubat yang baik. Bibir menggigit membuang meliputi perlindungan yang mencipta pengeringan. Orang yang alah kepada agen perisa dalam ubat gigi dan pencuci mulut harus mengelakkan penggunaannya. Gincu berkrim akan bertindak seperti pelembap dan sebagainya akan menghalang bibir dari chapping. Elakkan menggunakan terlalu banyak gincu yang boleh mengeringkan bibir.

Menggunakan berus lembut untuk membuang kulit mati pada bibir akan membersihkannya. Bibir pecah-pecah juga dikenakan jangkitan. Jadi memohon over-the-counter antibiotik salap untuk mengelakkan jangkitan. Tetapi akan secara semulajadi adalah yang terbaik dan sebagainya yang memohon menjelaskan mentega atau susu krim sebelum tidur untuk beberapa hari akan memperbaiki keadaan bibir pecah-pecah. Menggosok timun pada bibir, dan menggunakan ekstrak neem akan dapat memperbaiki keadaan. Pengambilan vitamin A juga penting untuk pembaikan kulit. Diet yang kaya dengan vitamin A dan termasuk sayur-sayuran seperti lobak merah, tomato, biji-bijian dan kekacang adalah kesihatan memastikan. Bibir pecah-pecah apabila dijaga, tidak akan memberikan lebih sukar.

Senyuman adalah hadiah yang terbaik dan jika bibir tidak dijaga dengan baik maka kecantikan yang mendapat camouflaged. Mari Konserto kecantikan dan tidak dapat dibayangi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar